ida- busig aktiven

När jag longerade aktiven så var han oroväckande lugn till en början, han brukar ju alltid vara lite springig när man börjar men han gick så lugnt och fint. Jag väntade bara på att han skulle explodera.. Jag hade rätt, när jag hade longerat en stund och skulle sätta han i galopp så kom de. Han hoppade och sparkade bakut och galopperade snabbare än snabbast. Men han lugnade så småningom ned sig och vart lugn som han brukar bli efter en stund. Bytte sedan varv och då vart han busig igen, han hoppade och sparkade bakut typ 5 gånger minst men samma sak där så lugnade han ner sig efter några minuter. Han var en riktig buse idag, för han såg så himla nöjd ut när han busade på som han gjorde, tror det är det fina vädret som smittar av sig! 

Jag ska snart iväg till skolan och plocka in hästarna, har redan gjort klart i stallet så det är bara att ta in dom. Måste förresten packa så pappa slipper vänta på mig när han kommer hit. Jag har tänkt försöka rida wirex lite medans jag är hemma nu så kommer nog skriva mest om honom dom kommande dagarna. 

Han får även stå för kvällens bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu