ida- dålig uppdatering

hej igen, nu har det blivit dåligt bloggande för mig dom senaste dagarna.. men jag for ju som sagt till emma och sen har inte internet funkat här hemma förän nu. men det verkar som om det är min datoor det är fel på för det funkade för pappa. men så här har dagarna sett ut iallafall..

TORSDAGS: red då som jag sa markarbete. jag for ut efter vägen och värmde upp, travade fram och tillbaka på sandsjövägen och skulle galoppera upp för lillbacken en gång i varje galopp. sagt och gjort, fattade föst höger galopp, och han bokstavlingen EXPLODERADE iväg i 120. och jag red på fasta ringarna så jag fick inte stopp på honom.. men några 100 meter efter backen saktade han av iallafall. och samma visa blev det i vänster galopp.. skrittade tillbaka till gården och travade över tre markbommar några gånger och skuttade sedan över ett räcke på 60 cm, la över en matta så att det skulle bli mer läskigt men han reagerade inte ens lite. duktig häst!

IGÅR: red lite galopper på vallsvägen (mycket backar) han var ganska så pigg men inte alls som dagen innan. galopperade långa sträckor i så kort galopp vi bara kunde få. han skötte sig fint men var lite tjurig i högergaloppen till en början. fick veta senare att hästarna hade rymt också. tråden ligger under snön nu, och hästarna insåg att skaren höll för att gå på så dom hade enkelt gått ut ur hagen och farit en bit efter vägen. men dom hann inte så långt för grannen hade hunnit se dom fara förbi haha.. 

IDAG: blir att skritta och eventuellt jogga litegrann. tror han kan ha lite träingsvärk efter gårdagens galopper, så en lång skrittur tror jag blir utmärkt. kanske även tar wirex en sväng senare om underlaget tillåter.
hagbus från i vintras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu