ida- underbar häst♥

Gick ut i stallet vid 1, mockade och gjorde klart. Skrittade sedan upp på ridplanen med aktiven för att rida lite dressyr. Kände att det skulle vara skönt att rida igenom honom lite, men när jag började rida fram så var han jääätte pigg och ville inte alls samarbeta. Jag höll på bli arg eftersom inget fungerade så då skippade jag dressyren och lät han trava runt på fyrkanten, lite snett igenom och halvt igenom. Började sedan galoppera och då var han super pigg och bockade i fattningen men lugnade sedan ner sig. 

Jag bestämde mig för att galopphoppa över ett räcke på 50 cm som stod framme sedan i tisdags. Sagt och gjort fattade galopp, galopperade mot hindret och fick perfekt avstånd mot och han hoppade utan minsta lilla svårighet. Han landade i vänster galopp så jag red på en u sväng mot räcke nummer två bara för att han faktiskt hade så himla stadig galopp. Samma visa där, han galopperade hur stadigt och fint som helst mot, hoppade super fint och landade i höger galopp så jag vände tillbaka på räcket jag startade med. Han höll samma fina galopp och hoppade med enkelhet över räcket igen. 

Detta betyder att vi har galopperat en trehinders bana idag, dock låg ju allt på 50cm bara men han bröt inte av en enda gång och det är första gången det händer. Jag blir så barnsligt glad när jag känner att det faktiskt går framåt haha jag älskar min häst♥

Gav mig iallafall på en gång efter dom tre skutten och så for jag runt travslingan och travade och skrittade av honom. 
Imorgon har jag tänkt rida upp mot forsnäs och jogga mest hela vägen, det förtjänar han att få göra efter denna dag av galopperande. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu