jc - en jäkla massa power

Hej! Har varit ute sen kl 5 och inte haft någon tid över till datorn överhuvudtaget faktiskt.
Nu har jag gjort ett litet upplägg för att få igång Sam ordentligt igen, varannan dag kör vi ett intensivt pass, kort men krävande. Och varannan ett längre men lättare pass, där jag mest fokuserar på att få han avslappnad och mycket jogging.
Idag vart ett intensivt pass. Ibland då Sam varit oriden så kan han bli lite "okänslig", jag vill ha en häst som lyssnar direkt framför allt framåt - inte 2 steg senare. Så tog ett dressyrspö med mig ut och satt och jobbade fram och tillbaka på vägen. Dagens fokus: Tryck och på bakdelen.
Behövde inte spöet överhuvudtaget eftersom han var så laddad men det är bra att ha i handen ibland för sin egen skull.
Hur som, jobbade mycket i traven med övergångar, typ trav-halt-trav och varje gång jag satt igång i trav så ökade jag första 5 stegen för att sen göra en halvhalt och bara samla upp honom för att få han på bakdelen och det funkade super bra.
I galoppen jobbade jag trav-galopp-halt-trav-galopp-halt osv. Samt att få en lite högre form i galoppen då han gärna ligger lite på framdelen. Även här var att sjukt fin, fick några jätte fina övergångar.
Haha en gång råkade jag peta lite med spöet och rumpan och då gjorde han värdens bock och bytte klockrent galopp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu