jc -inte ens rolig!

I förrgår skoddes Sam, eller vi slog på skon. Och det tog TID. Han var sjuk bråkig, ARG och less. Kickade och tjollrade på. Idag ska mamma höra med vet om han kan skriva ut lugnande vi kan ge honom vid nästa skoning för detta fungerar inte längre. Min förhoppning är att man använder det några gånger för att sen sluta och förhoppningsvis faller det ner en polett om att det inte är så farligt.
Red efter, bara skritt och lite trav och han försökte alltså BOCKA i skritten. Helt vild :) Men kul att han vill igång igen haha!
Igår red jag ut en sväng i skogen, galopperade lite och sådär. Han var jätte, jätte fin! Hade pelhamet men bara en tygel i övre ringen eftersom det blir för starkt annars.. Är lite sugen på att införskaffa ett rakt bett för det tror jag han skulle gilla. Har bett som fungerar bra i hoppning, dressyr och det, men just om man ska ut och galoppera i skogen så blir han så jäkla stark.
Hur som så kändes han lite matt efter (blev en väldigt lugn tur) så hoppade av och promenerade med honom hem. Han var lite snorig så får hålla koll på det och ta det lite lugnt ett tag.
Idag får vi se vad vi gör. Riktigt skitväder ute, men gissar att det blir kanske en liten barbacka sväng med lite skritt och trav. Men mer om det senare.
Ska nu ut i stallet och mocka och putsa lite grejer, var lite slö igår så det får blir dagens sysselsättning!
här är en annonsbild på Sam, får då han stod i Skåne. Ser ut som om någon haft väldigt lång man :)

Kommentarer
Postat av: sandra

tjo, visst! Maila bilder till [email protected] och beskriv hur ni vill ha den så ska jag försöka fixa en. Det är några till som också vill ha en så det kan ta lite tid, men ska försöka göra eran så fort som möjligt! Ju noggrannare beskrivning ni ger ju lättare är det för mig att skapa, hoppas ni förstår vad jag menar. Blev lite krångligt där på slutet, hehe.. :)

2012-04-10 @ 12:37:14
URL: http://sandraledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu