jc - kansas

Som de två tidigare dagar fortsatt igångsättningen av Kansas:
Idag hittade jag alla knappar direkt och då jag skrittade försökte han faktiskt busa av mig haha. Gjorde sina kast och drog iväg men jag var snabb på att få huvudet och morrade lite på honom så gick det bra sen.
Satt en snokrem på honom eftersom han gapar väldigt mycket och fick ett betydligt jämnare och finare stöd. Tyvärr gjordes det inte föränn de sista tio minuterna för då kom han verkligen till arbete hela tiden.
Började passet med att skritta runt fyrkanten och lägga in lite volter, skänkelvikningar och halter. Gick bra förutom då han tyckte det skulle vara kul att busa till det lite ;) Sen joggade jag igång honom på volt och la in en tidig galopp för att få igång bakbenen lite. Han rids ju max 30 minuter än så länge och galopperas max 2 varv på volt i vardera varv men resten av delen är det mest trav.
I slutet sökte han sig nedåt och gav igenom på högersidan som han gärna puttar in bogen på volt, och fick e riktigt fin ställing och böjning i både nacke och kropp! Avslutade även med han att skritta av förhand (för han är inte pålitlig att skritta på långtygel än hehe;) )

Kommentarer
Postat av: sandra

sv; men då vet jag ungefär hur jag ska göra:)

skicka bara bilderna så blire här säkert bra;)

2012-04-13 @ 16:00:36
URL: http://sandraledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu