jc - kansas

Idag var jag ju och hjälpte till på ridhuset då det kom 20 barn från fritids som skulle rida. Så ledde hästar och hjälpte dem i stallet och sådär. Då de åt lunch fick jag springa ut och hämta Kansas i hagen och rida lite. Han har varit skadad och ska nu sättas igång, så det var skritt och trav som gällde.
Ibörjan var han rätt stel och obalanserad. Tittig och lite tjollrig, men efter lite övergångar och skänkelvikningar blev det betydligt bättre förutom att han istället blev lite små seg.. Men trevlig i formen och sökte sig neråt. Och han brukar kunna göra världens bus men höll sig riktigt bra i skinnet idag (kan vara för att jag ej galopperade något hehe) och försökte inte busa någon gång!
Sen borstade jag och hjälpte sista gruppen av barnen som skulle rida innan jag släppte ut honom och får till solbacken och hämtade ut det Sam ska få vid nästa skoning. Bara att hoppas att det fungerar som jag vill.
Ska även och rida Kansas imorgon så det är roligt :) Slänger in en liten bild på honom från hemsidan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu