jc - my opinion

"Djur är alltid godhjärtade, men de gör allting för att överleva för de har bara sin instinkt att lita på. Inget djur blir elakt av sig själv utan det är alltid människan som gör så att de blir det."
"Ska man transportera djur/en, vare sig det är för slakt eller något annat ändamål anser jag att det borde vara väldigt stränga lagar och kontroller för att det görs rätt. Djuren ska ha pauser efter visst antal timmar och de ska regelbundet få mat och vatten. De ska ha gott om plats och god ventilation."
Jag tänker ju även på detta med djurförsök att om det kan rädda livet på väldigt många människor, även i framtiden kan det faktiskt vara så att man kan "offra" några djur.
Jag tycker inte att mindre farliga sjukdomar bör testas på djur, eftersom det garanterat kommer att komma nya tekniker och möjligheter i framtiden.
"Jag tänker ju även på detta med djurförsök att om det kan rädda livet på väldigt många människor, även i framtiden kan det faktiskt vara så att man kan "offra" några djur.
Jag tycker inte att mindre farliga sjukdomar bör testas på djur, eftersom det garanterat kommer att komma nya tekniker och möjligheter i framtiden."
Någon som har några åsikter om detta kring djurförsök/djuretik?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu