jc - pernille

Dagens första ridpass blev alltså på Pernille:
Red henne även igår men idag var hon så sjuuuukt fin! Lätt i handen, god takt och satt verkligen ihop. Korsgaloppade inte lika mycket som igår.
Red mest på fyrkanten på 60 m bana. I mitten på kort och långsidorna gjorde jag en halt, där höll jag kvar tills hon slutade dra fram huvudet och bara mjuknade. Efter ett par gånger behövde jag bara sitta tillbaka och hålla kvar stödet i handen så stod hon still i en korrekt halt!
Galopperade igång på långsidorna i båda galopperna, hon blev lite stark och springig men det är inget man klandrar denna damen för!
Red sen fyra serptentiner och gjorde halt i varje byte av varv och sen snabbt igång och böjde igen, SÅÅÅ FIN.
Satt ner större delen av passet och hon är så grym då hon är som idag! Gjorde även en hel del längningar och där behöll hon verkligen takten. Avslutade lite på volt i både trav och galopp och bara böjde igenom och la sen ner henne.
Hoppade av och skrittade av henne för hand och hon var både trött och nöjd, likadant jag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu