jc - storstädning

När jag kom hem idag var det iskallt i huset, golven kändes typ som IS. Tydligen någon pump som gått sönder så det gick inte göra något åt. Istället för att sitta inne och frysa gick jag ut i stallet och städade i några timmar. HAND-sopade golvet (i hörn, kanter, springor) med en borste haha och torkade av i alla fönster och på galler mm. Städade även ordentligt i min sadelkammare.
Sopade bort ute i porten och fixade fint. Så det är härligt att ha gjort.
Pratade med hovslagaren som ska försöka komma så fort som möjligt. Jag har fått recept från vet på "pleg", som är ett slags gele man stoppar in i munnen på hästarna och det verkar lugnande. Så får hoppas att det går vägen och att Sam blir lite mer medgörlig.
Idag ska vi bara ut på en långpromenad, hans baksko sitter väldigt dåligt och vill inte riskera att det lossnar då han ska skutta runt för att blir så taggad då jag rider haha.
Men det lite tur kommer hovslagaren igen imorgon eller på torsdag (y).
Någon som har erfarenhet av lugnande till skoning, kanske till och med pleg? Och hur tycker ni i sånna fall att det fungerar, skulle vara intressant att höra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu