jc - sur-väder & ridhus

Just hemkommen från ridhuset :D Var då där rätt dag, jag är inte den som gnäller över att rida ut i regn, men tyvärr är det knappt möjligt nu eftersom vägarna är sönderlerade typ ... Så det var ju bra att jag valde att åka in i alla fall.
Sam var pigg och glad, red på det raka bettet och det  funkade jätte bra idag. Lite, lite långt men en strl mindre blir nog för litet.
Hur som, började skritta och trava fram honom och sen korta sträckor satt jag mig ner och satt honom ordentligt på bakbenen innan han fick jobba på mer framåt igen.
Största fokuset idag var galoppen, tränade mycket förvänd galopp något han hade betydligt jobbigare med idag är senast. Man märker hur fort han tappar styrkan i galoppen och det är ju den som han alltid haft svårast för.
Han hade bättre rättvänd höger, men bättre felvänd vänster (?) och det är ju lite underligt. Men som sagt jätte duktig och kämpade verkligen så det är jag nöjd med.
Sen började vi lite förberedande för galoppombyte. Han blir rätt springig men han var både lite trött och var spänd då han inte förstod / orkade men försökte endå och det är bra tycker jag.
Sen avslutade jag med att under korta sträckor igen sitta ned och plocka upp honom i form och sätta han på bakdelen. Sen fick han trava av lång & låg!
Efter jag var klar plockade jag av all utrustning och lät honom gå lite själv i manegen och rulla sig (4 gånger dessutom) men det var han välförtjänt av. Sen promenerade vi runt i kanske 20 minuter och myste.
Ett tag sen jag lastade honom själv men det gick rätt bra, han var lite tveksam men då han väl gått in skulle han aldrig komma ut igen och det är skönt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu