jc - svävat på rosa moln!

Idag var det alltså dags - vi har ju haft rätt mycket problem med skoningen framför allt nu senaste gångerna. Så vi pratade med vet och fick domosedan utskrivet.
Idag kom mamma hit och vi hjälptes åt, jag höll och hon sprutade in det. Det ska under tungan vilket är lättare sagt än gjort, och eftersom han är ponny fick han bara halva dosen. Första halvan (av halvan) lyckades han spotta ut lite men nästa halva gick det jätte bra och allt for under tungan, efteråt fattade han liksom inte vad som hände haha.
Vi gick ut 20-25 minuter senare och då var han TRÖTT. Haha stod och hängde med huvudet och underläppen var jäääättte hängig. Tog tyvärr inga kort då jag inte ville störa honom.
När hovslagaren kom skulle jag ju alltså få ut honom på gången - inte lätt!
Slutade med att mamma tog grimskaften och drog och jag ställde mig bakom och puttade på, måste sätt rätt kul ut. Sakta, sakta klev han ut och skötte sig exemplariskt.
Stod mest och sov, och det tog 35 (!!!!!!!!!!) minuter, rekord! Drog åt sig någon gång, orkade knappt men vi lät han ställa ner då balansen var lite sisådär ibland.
Visste inte hur lång tid det tog innan det gick ur så lät han stå själv och vila i 45 minuter ungefär och då jag kom ut vara han pigg och glad. Letade höstrån och var uppmärksam. Sopa, mockade och borstade lite och släppte ut dom just efter 2 då han var precis som vanligt förutom lite trött i ögonen. Ska ut och ge honom lite hö vid 3-halv 4 och kolla så det fortfarande ser ok ut.
Långt inlägg men, det var oerhört skönt att det gick så bra och det är något vi kommer göra 1-2 gånger till och sen prova utan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu