jc - utrustning TRÄNS

Tänkte lägga upp några delar med lite utrustning, som kommer vara benskydd, benlindor, sadlar, kanske stövlar&hjälm och TRÄNS som kommer nu.


Mörk brunt träns med pullarnosgrimma och tredelat bett.
Köpte det på börjes och är jätte nöjd över det faktiskt.
Pannbandet från hööks och lädertyglar från jacson.
Tyglarna köpte jag på en tävling och har jätte dåligt kvalité.
Tränset används nästan bara på tävling och träning.

Mörk/röd brunt träns som jag fick med då jag köpte Sam. Har en achen nosgrimma till
men har plockat bort den. Tjockt tvådelat bett.
Pannband från hööks och tyglar från samma ställe.
Tränset använder jag mest hemma, men även på tävling då jag rider LA.

Ljusbrunt träns med achen nosgrimma som jag köpte då jag hade Poccis(!!).
Synligt slitet och använder det inte så ofta, typ fåtal gånger vid dressyrträning.
Sitter ett smalt tvådelat och flätade lädertyglar. Vet ej vars något kommer ifrån.

Mörk brunt träns med pullarnosgrimma. Köpt från hööks för flera år sen och har något sämre kvalité.
Framför allt spännet till nosgrimman. Gummityglar som jag inte minns vars jag köpte men underbara.
"Bling-bling" pannband från Charlies och jätte fina delta från treadstone.
Sitter ett pelham bett på och använder det mest bara om han tagit det lugnt och ska ut och galopperas.

Svart träns från hööks. Bra kvalité, köpte det för flera år sen och är fortfarande fräscht.
Sitter hackamore på och använder det bara ute i skogen då han ska joggas eller skrittas.
Finns en achen-nosgrimma i samma flätning som pannbandet.
Gummityglar från hööks och är än så länge jätte nöjd med dem.

Sen har jag lite annat hängande med tränsen, en svart martingal, tre pannband och ett par gummityglar från börjes. Lite "bra och ha saker".

Som ni ser så är jag inte en sån som köper träns för 1000+. Hööks har för det mesta levererat bra tycker jag, förutom tränset som pelhamet sitter på som blev väldigt slitet väldigt fort.
Har ävet ett svart kandar men det är ute på vift just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu