packat och klart

under timmarna som har gått så har jag hunnit rida, mocka och gjort klart i stallet, duschat och packat alla grejer som ska med till burträsk ikväll. skolan börjar ju om imorgon så både jag och aktiven förflyttar oss dit ikväll.

det var riktigt fint väder att bara vara ute och skritta i idag, -11°, vindstilla och solsken! det blev en 50 miuters mysig barbacka ritt. tror förresten att han hade lite träningsvärk idag för att från början kändes han lite stel och gick inte lika mycket framåt som han brukar. men efter ca 10 minuter började han gå på som vanligt.

på tal om ingenting så måste jag bara få förklara min "kärlek" till brunstiga ston..
nu drar jag inte alla över samma kant utan den utpekade är våran d-ponny bombina. jag tror ärligt att det inte finns någon som är värre än henne i brunsten. fyfan så jobbig hon är alltså! hon är stört kär i aktiven, och nu ska ni få några exempel på saker jag veerkligen stör mig på!

♦när jag öppnar aktivens box så gnäggar hon hysteriskt
♦när jag hämtar aktiven i hagen så gnäggar hon hysteriskt
♦när jag ska ut och rida så gnäggar hon hysteriskt
♦när jag tar in dem och går in till aktiven för att ta av täcke osv så gnäggar hon hysteriskt
♦när aktiven tar ett steg ut från boxen så gnäggar hon hysteriskt

seriöst, jag håller på bli galen, ska bli skönt att fara till skolstallet nu känner jag!
tur att hon är fin att titta på iallafall.

bild på mig och bombina 2008 tror jag:)



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Sv: Ja det tycker jag verkligen! Oja, det var ett tag sen jag hoppade honom så det kan ju gå hur som helt eftersom det är lobo, få bara hoppas att han är på bra humör annars så kommer det gå helt åt helvete (a)

2012-01-09 @ 15:37:13
URL: http://jennanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu