jc - blåst

Gick inte göra NÅGOT idag. Går inte ens andas i blåsten då det kommer kast-vindar.
Började med att försöka få tag i hästarna, båda i lite panik sådär. Tog kedja på båda och släpades efter dom in.
Ställde upp Sam på gången och plockade bara av täcket för att ta en promenad och just när jag tagit loss honom och skulle gå kommer världens kastvind in och LYFTER typ allt löst som finns inne i porten (vi har en lagård, ombyggt till stall, en del är stallet och så en del en port man går in i för att komma till stallet) så allt som står löst bara flyger in i porten och det lät som om allting typ rasade. Sam får ju såklart panik och jag släpper in honom i boxen och går och plockar ihop allt. Ur höet sticker katten Curry upp huvudet med världens största ögon och det ser ut som om han säger "vad hände?".
Men envis som jag är skulle jag ut endå, efter lite gulligull med den rädda ponnyn så får jag ut honom men vi tar oss inte längre än ner för gården innan jag inser att det GÅR INTE. Är glad över att jag och Sam endå har ett så starkt band och tillit till varandra annars hade han förmodligen slitit sig i panik.
Istället för att gå ut igen får de stå inne. Har stormen avtagit innan 12 släpper jag ut dom men det verkar inte ska göra det. Eftersom jag far tillbaka till skolan får de då stanna inne då ingen är hemma.
Dessutom går dom ju i varsin skogshage så lite rädd är jag för att träd ska falla.
Så är läget just nu, och jag håller alla tummar för att jag överlever färden till skolan igen haha!
min fina kisse Curry♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu