jc - inför tävling


Inför en tävling brukar jag börja förbereda mig i början av veckan med att lägga upp en plan över hur Sams motion ska se ut. Försöker fördela allting så att han ska vara så lösgjord och mjuk som möjligt samt lagom pigg.
Skriver även under veckan en packlista, som jag sen följer när jag packar grejer på kvällen före.
Börjar packa i stallet och Sams grejer och packar/lägger fram mina egna just före läggdags.

Det är lite olika om jag duschar honom dagen före eller inte, men det kommer jag inte göra i helgen. Men jag gör det nästan alltid om vi ska iväg på meeting (och sova borta).
Jag är också noga med att bli klar i tid så jag inte är ute i stallet till typ 23. Under försöker vara klar senast(!) 22 så Sam får god nattsömn.

Jag knoppar aldrig till hoppning men flätar svansen, borstar ordentligt och såna saker. Putsar allting kvällen före.
Kopplar transporten och packar in såna grejer som hö och hinkar mm.

På morgonen kliver jag upp så tidigt som möjligt för att Sam ska hinna få gå ute i hagen och äta frukost där. Brukar ta in honom 1,5 timme före avfärd ungefär och före det har jag packat in allting i transporten.
När han är inne så borstar jag honom och putsar av så han är riktigt fin. Sätter på transportskydd och ev täcke om det är nödvändigt och ska vi längre bort alltså typ Umeå-Luleå så går jag en promenad före lastning.

Så gör jag och efter det är vi redo för avfärd!

det är Amanda från norrlandsryttare.blogg.se som tagit dessa underbara bilder på min kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu