jc - pigg stark och odräglig

ja som rubriken lyder så är det vad Sam var idag... Vi var ute i 1,5 timme, skritt 1 timme ungefär och galopp 30 min. Han drog (alltså inte stack men ja.. dra ner skallen osv), vad stum i munnen och rörig i huvudet. Går verkligen inte låta honom ta det lugnt sådär länge :( Blir dessutom bara irriterad själv och har nu dåligt samvete för att jag fick dra i honom ganska ordentligt för att få stopp. Om underlaget tillåtit hade jag låtit honom rejsa av sig som jag gör ibland men det går inte nu då det är blank is på vissa stället.
Blev less och satt mig på en raksträcka på kanske 60 meter och galopperade fram och tillbaka säkert 20 gånger. Han blev iaf betydligt bättre men forfarande väldigt stum = jag får hård hand och han blir ännu värre. Efter att jag var nöjd var vi båda lika svettiga och han väldigt tjollrig med bettet så jag hoppade av, tog av tränset och gick hem med honom (gick ungefär 20 min hem) med bara tyglarna runt halsen. Tur man har en snäll häst!
Ska strax ut och pussa lite på honom... Men måste komma på någon lösning åt att han bara drar ner mig, för det GÅR inte få upp honom. Bett gör ingen skillnad och hjälp-tyglar är jag inte för. Men får se vad jag kan tänkas hitta på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu