jc - ridpass nr 1

som sagt så drog jag in Sam till ridhuset, vi var ensamma i manegen men valde att inte plocka fram några bommar överhuvudtaget (hehe ovanligt). Istället med lite hjälp av mamma så blev det ett litet intensiv pass i förvänd galopp. 
Började rida fram ca 2meter innanför spåret och gjorde lite framdelsvändningar osv, samt vände upp på medelinjen och från X red jag ut mot något av hörnen i skänkelvikning.
Sen till den förvända galoppen då - det är inte alls något vi tränat på speciellt mycket utan mest bara ute i skogen typ i kurvor och sådär så jag hade inga höga förväntningar. Ställde två koner i hörnet som jag rundade och de blev då mer "naturligt" att kliva in förvänd och galopperade en långsida. När jag kände att han fattade hela grejen började jag galoppera kortsida oxå, men rundade av till en halvmåne. Han var klokren! 
Något svagare i höger i början men då jag kommit på hur jag skulle rida kände jag inte mycket skillnad alls.
Som avslutning prövade jag några fattningar direkt på spåret - till förvänd alltså och han gjorde rätt varje gång! Så duktig♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu