ponny-presentation

Då ska jag dra en liten presentation av min ponny innan det är dags för att sova.
Sam, född 2004, okänd härstamning - korsningsponny.
En ponny jag köpte från klubben då han inte passade till ridskolan. Skulle egentligen bara ha honom under sommaren för lite tillridning men slutade med att jag köpte honom själv istället.
Han är en underbar individ men har mycket i skallen. Ibörjan var han väldigt rädd, osäker på människor och inför allt nytt. Han hade aldrig någonsin haft skor på sig, vägrade duschas/svampas med vatten/gå igenom vattenpölar och hatade allt med vatten haha. Han var förmodligen inte heller speciellt hoppvan, då benen var över allt och han var väldigt osäker.
Ska inte dra hela historien just nu, utan kort och gott har vi jobbar från 0 till att hoppa LA. (100cm). Han är alltså c-ponny och slutmättes i torsdag på 139.0 cm.
Sam är som en liten hund efter mig, han följer mig var jag än går och han älskar att tävla.
Han har tuffat till sig och har börjat få lite attityd (på ett positivt sätt). Det är en oerhört SNÄLL häst.
Vi har jobbat mycket med förtroende och det är något han reagerar väldigt positivt på.
Sam är hollänsk import, och köptes till ridskolan från Skåne då han var fyra år gammal. Jag har haft honom i två år i sommar. Nu ska vi bara ut och tävla för skojs skull, i avd B eftersom jag är för gammal. Han är även till salu trots att han för tillfället inte ligger ute på någon annons men jag kommer att fortsätta träna och tävla fram tills han blir såld!
Blev lite luddigt inlägg sådär snabbt bara, men fråga bara på om det är något ni undrar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför tävla avd b då du kan tävla typ normalt i hästklass med honom, han går ju ändå 1meter nu och hästklasserna har ju också 1meter...

2012-03-11 @ 23:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu