ida- galopp

Idag vart det galoppjobb med aktiven, och han var jäätte fin. Han hade riktigt bra galopp faktiskt, bra takt och mycket luftigare språng än vanligt. Han sökte sig även ner för första gången! Galopperade först på framridningen (ca 38 meter) och lät honom bara rulla på sedan red jag på banan (drygt 60 meter) och äkade galoppen lite på långsidorna, jag fick även tillbaka honom på kortsidorna utan avbrott! Avslutade med att galoppera två varv på en 20meters volt, det gick super i höger men i vänster så busade han till det med några bocksprång men jag galopperade bara på tills han gav sig. 
Det känns som om utvecklingen har tagit några större språng framåt nu på senaste tiden. Blir nästan barnsligt stolt över honom haha..

Blir lite ändring i planeringen i veckan som jag skrev förut, så här kommer det bli istället..
MÅNDAG: Uteritt 
TISDAG: Galoppjobb 
ONSDAG: Dressyr eller longering
TORSDAG: Motion Markarbete på KDRF ev hoppa muren.
FREDAG: Jogga
LÖRDAG: Tävling
SÖNDAG: Skritta


Det blir kanske att hoppa över ett hinder på fredan när vi har satt ut blommorna osv, bara för att se reaktionen. Annars blir det bara jogging. Fredagen kommer även bestå av att skrubba rent Aktiven som är vääääldigt dammig efter sina lerbad i hagen. 
Nu ska jag iallafall duscha och sedan städa min lägenhet som ser ut som en svinstia.


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv: Hur känner du han? :D

2012-05-08 @ 21:19:00
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv: Ja, juste! Det hade jag glömt bort ;)

2012-05-08 @ 22:51:40
URL: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu