ida- kunde inte vara gladare

Det vart träningstävling trots allt idag, jag tänkte att det är ju värt ett försök iallafall. Om jag skulle börja må dåligt så är det inte värre än att stryka sig.

70cm: På framridningen var han väldigt spänd och tittig mot de andra hästarna vilken jag hade förväntat mig. Han lyssnade ändå på mina hjälpor och gjorde det jag bad honom om. 
Framhoppningen gick dock inte så bra till en början, red mot lilla och han vägrade.. Helt ofokuserad och väldigt spänd var han. Red mot det igen och vägrade en andra gång, men då tredje gången hoppade han. Red sedan mot räcket och det tog han med lätthet så jag gav mig då.
Inne på banan kändes han redan från början ofokuserad, eller rättare sagt fokuserad på fel sak. Publiken och allt runt i kring var mycket mer spännande än hindren vilket ledde till rätt så många stopp. Jag red även med lite dåligt tempo och så men kände mig ändå rätt nöjd med det med tanke på att det faktiskt var debuten! Bestämde mig iallafall att hoppa 80cm klassen också.


80cm: Startade som nummer 5 i klassen så jag skrittade ständigt i väntan på start. En stund innan så travade jag igång honom men hoppade inte fram. Kändes inte som om det skulle behövas då han var riktigt laddad helt plötsligt. Gick in på banan och satt då på en väldigt fokuserad och laddad aktiven. Jag hade även ställt in mig på att driva på bättre och inte alls fega, utan bara låta han ha det tempo han verkligen behöver men ändå hålla det kontrolerat. Han var super fin mot första och genom resten av grunden vilket ledde till en 0:a och vi fick hoppa omhoppning. Han höll uppe energin och gick som en klocka så även omhoppningen vart en 0:a. Det ledde till att vi vart placerade, och tvåa dessutom! Det trodde jag faktiskt inte, är riktigt riktigt stolt över honom. Det som glädjer mig mest är att han är så possitiv och tycker att det är roligt! Första "riktiga" tävlingen med en så glad och häst är helt obeskrivligt roligt! Älskade lillhäst♥
barnsligt glada både jag och aktiven!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis så kul!:D

2012-05-17 @ 21:13:42
URL: http://kajsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu