ida- vattumyrvägen

Idag red jag med mitt "nya" schabrak för första gången. Jag köpte det för ca 2 månader sen men har inte använt det någon gång eftersom han har löst så mycket hår. Han var iallafall jätte fin i det!

När jag red idag så lät jag honom gå helt utan krav. Red vattumyrvägen som den så fint heter, det är iallafall en travslinga inne i skogen med en ordentlig backe en bit in. Lät honom trava på i det tempot han ville och släppte på honom på en raksträcka vilket uppskattades. Trors det så höll han sig riktigt lugn och fin, tror det beror mycket på att han går ute dygnet runt nu faktiskt.

Verkade honom litegrann idag också och ska nog göra det imorgon med.. Jag är så feg så jag vågar bara ta lite i taget, är så sjukt rädd att ta för mycket så jag kör på det säkra!

Ska ut och rida wirex lite på ridplanen nu så skriver mer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu