jc - dag 1

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Jag heter Jennifer Canborn, nitton år (idag). 162,5 lång och långt mörkt hår. Går på fordonsprogrammet med inriktning på maskin och har bara 2 veckor och 1 dag kvar tills jag tar studenten!
Jag har ridit på ridskola sedan jag var 7 år, alltså i 12 år idag. Men har väl typ alltid haft med hästar att göra då de alltid funnits i min närhet. Första hästen jag hade var en ponny som jag lånade från ridskolan - Goldman. Han hade sommarexsem och klarade alltså inte av att gå på bete som de andra hästarna. Han bodde hos mig under två somrar.
Jag fick min första egna ponny då jag var elva - Pocahontas, som jag hade i ungefär 6 år. 1,5 år efter att hon kommit anlände även Jappeloup som var en andalusier korsning. Han köpte vi från ridskolan då han fick en gaffelbandsskada. Honom tog jag hand om helt sista åren.
På fritiden går såklart mesta tiden åt till ponnyn, men på helger umgås jag med folk, festar och sånt som man brukar göra som ung haha.
Sam, född 2004, okänd härstamning, Korsningsponny, imp Holland.
Det är alltså min ponny som jag tog hem från ridskolan för att rida till för försäljning under sommaren 2010. Det slutade med att jag blev kär i honom och köpte han själv istället. Han kom i mitten av sommaren 2010 och snart har jag alltså ägt honom hela två år!
Han är en känslig ponny som är inriktad på hoppning. Just nu tävlar vi på LB/LA nivå, och jobbar bara på dressyren hemma även om jag tror att - med lite jobb - han skulle kunna gå dressyr med.
Sam är en känslig själ men vi har börjat lite på varann till 100% och nu börjar det vara dags för oss att skiljas åt. Han vill hoppa och tävla och jag lika så. Men tyvärr är jag ju för gammal så planen är just nu att sälja.
Han är en oerhört godhjärtad häst som alltid ställer upp. Underbar att ha och göra med och en sann vän. Jag har haft en oerhört lärorik tid med honom.
Då han fortfarande stod på ridskolan. Alltså 2009 eller 2010.
Nu då vi senast var i vännäs 12/5 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu