jc - duktig sam!

Idag åkte vi alltså som planerat in till ridhuset och markarbetade/små hoppade lite. Provade rida på hacket och han blir ju lite "ihopkrullad" då han blir pigg och stark men det funkade.
Han var jätte duktig i början i serien men blev starkare och starkare och svårare ju längre tid jag red att få ner till trav efter studsen. Men jag ska absolut i klaga förut hade han bara vräkt sig över allting! Sen hoppade jag några gånger på muren och oxern, första språnget som var på muren stoppade han på, blev som att han tvär hajade till men annars inga problem. Lite läskigt med bockarna under oxer men han skötte sig riktigt bra.
Avslutade med att skritta runt hagen, och det var godumligt härligt väder men sol och svalkande blåst!
Sen fick han duscha och så "smörade" jag in honom, och det funkade ju faktiskt och kådan försvann jätte enkelt. Så det är bra att veta eftersom han ganska ofta har en massa kåda på halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu