jc - ett pass i min smak

Åkte in till ridhuset idag på Sam, och vi fick hitta lite inspriation eftersom det stod framme dressyrstaket och sånt till tävlingarna som är i helgen. Men det är bara bra träning!
Började skritta, trava och galoppera fram på långa tyglar, sen fick han pausa lite innan jag kortade upp tyglarna och jobbade med skritt på "långsidorna", där jag red skänkelvikningar, öppnor och sluta. På kortsidorna travade jag. Kan ju även säga att vi redan utan för själva banan. :)
Sen började vi galoppera, först i höger varv då fattade jag galopp på långsidan och la en liten 12-14 meter volt ut mot staketet, sen övergång i slutet av långsidan och skritt kortsidan. I höger varv var han faktiskt riktigt fin!
Sen vänster, då han bara sprang och sprang och sprang i volten och tippade inåt och vägrade ställa och böja. Kämpade ett tag men blev nog bara värre så fick bli lite arg på honom, in i volten släppte jag så han inte kunde ta något stöd på tyglarna och petade på med innerskänkel, det räckte en gång sen gav han med sig och blev hur fin som helst!!!!!!!
Avslutade inne på banan blev att galoppera halvt igenom så vi kom ut i förvänd och galoppera genom sväng och sen bryta av på långsidan och fatta rätt vänd, vända halvt igenom osv. Han var sjuk fin och igenom då! Och de märktes verkligen skillnad då jag fått honom avspänd i hela kroppen för då orkar han betydligt bättre i den förvända.
Så idag är jag jätte nöjd, tycker verkligen om pass man får kämpa lite för och sen bara släpper allt och man kan glida runt bara! Sam fick sig en dusch efteråt och han var nog lika nöjd och belåten!!
Applåder till den som orkade läsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu