jc - hingst eller valack?

ja... ibland kan man börja undra. Dagens promenad var allt annat är trevlig, mysig och lugn utan snarare ett hårt kämpande och tragglande med att få vildponnyn att lyssna. Ringde till och med pappa så han kunde komma med ett kedjegrimskaft och då är han odräglig min fläckiga lilla ponny.
Skenet måste verkligen bedra, Sam är ju fortfarande lite rund och go om magen men kondisen måste vara på topp, vild efter att ha tagit de lugnt två dagar(!!!). Så vi kämpade på i över en timme tror jag och det värsta bröt ut på vägen hem, Sam kunde ej stå stilla, ej gå lugn, ej låta bli att buffla på en och så vidare. Men efter ett hundratals lååååååånga halter så började han behärska sig.
Framöver blir det stenhårt med att han ska kunna stå still och inte buffla. Detta gör han inte överdrivet men då han blir taggad och överladdad kan han inte låta bli. Men nu är det slut på allt sånt förhoppningsvis.
Dessutom misstänker jag att dessa hingstbeteende perioder infaller sig då jag är borta mycket, för han blir genast mer dominant och sådär. Så jag får nog helt enkelt stanna hemma jämt istället ;)
Jag har naturligtvis full förståelse för att han blir lite glad nu när gräset och så börjar gro, men när man promenerar får man faktiskt bete sig lite i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu