jc - nöjd♥

idag fick sam börja på sin invänjningsperiod av gräs snacka om lycklig ponny♥
Han fick gå och beta med mig hängandes i grimskaftet (bokstavligen hehe) på gräsmattan i kanske 15 minuter. Det var han välförtjänt efter gårdagen! Så nu ska jag några dagar minst, i veckan ut och beta honom så han får vänja sig. Det fick bli dagens sysselsättning och imorgon ska jag ut och skritta/jogga honom lite. Vanligtvis brukar han ju skritta dagen efter tävling och vila dagen därpå men har varit rätt hängig idag så det får bli så.
Han brukar endå aldrig kännas stel/trött efter en endagars (inte tvådagars heller för den delen). Resten av veckan fram till på torsdag planerar jag att vi ska hålla till ute i skogen.
Förresten! Ni skulle ha sett hur fin galopp han hade på framridningen igår, rund mjuk och jätte elastisk! Så ska han alltid vara, så det ska vi jobba med mycket nu. Det har börjat blåsa lite varmare vindar så förhoppningsvis är vår ridväg snart lite torrare=alltså ridbar haha.
Film och sammanfattning från LA:n får ni imorgon då jag har fått filmen till den!
Förhoppningsvis kommer lite bilder också eftersom några härifrån trakterna var och fotade (y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu