jc - sammanfattning från igår

Igår var alltså årets första tävling som gick över förväntning med allting! Vi åkte hemifrån just före 7 och gjorde lite stopp på vägen, anlände till vännäsRF vid hav 11 som planerat. Vi valde att inte gå till Sam något eftersom vi har kamera så vi såg att han var lugn och han stod jätte bra därinne hela dagen=stolt matte!
Vi hann besikta före jag red LB:n och kika en hel del, göra i ordning och rida fram precis lagom länge. Tyvärr vara framridningen som en sörja på halva volten så vågade inte göra allt för mycket. Framhoppningen var något bättre bara nedre kortsidan som var sörjig.
På framridningen fick han något tokryck och kastade upp i luften och studsade, tvärade och allt möjligt. På framhoppningen var han super fin och höll sig riktigt bra i skinnet.
Själva hoppningen gick jätte bra, Sam var riktigt laddad på tävling och tyckte det var super kul. Vi kikade lite på kombinationen och sådär före start, och sen vara det bara att köra.
Vi kom "lite" stort på första hindret men sen flöt allting på väldigt bra. Det svåraste då han blir så laddad är att när han vet vars han ska trycker han ut bogen och vägarna kanske inte blir det bästa ibland. Men det var inga som helst problem. Kombinationen var absolut inga problem! Och det glädjer mig. Till sista hindret (som jag ALLTID brukar tabba mig på) tänkte jag bara att jag skulle hålla, hålla och hålla och inte hoppa före haha. Så här fick vi en nolla och en jätte fin rosett ;)
Måste även säga att det är oerhört skönt att de bytt underlag, så mycket bättre!
film kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu